Back
Je neemt deel aan een vakbeurs. Je bereidt je goed voor en alles is geregeld. Tijdens de beurs heeft je standbemanning prima gesprekken met bezoekers. Iedereen is enthousiast. Na de beurs worden de leads ook nog opgevolgd. Je weet dat er nieuwe business volgt, maar je weet niet hoeveel. Het lijkt erop dat je veel meer resultaat uit de beurs kunt halen, maar je weet niet hoe je dit moet doen of hoe je dit kunt aantonen.
Dit heeft meestal te maken met het ontbreken van een strategische beursmarketing aanpak van start tot opvolging. De reden om naar een beurs te gaan is niet duidelijk genoeg en je weet ook niet goed welk resultaat je wilt behalen. Wat ik nog steeds hoor is dat bedrijven naar een beurs gaan, omdat hun concurrenten er ook staan of omdat ze anders gemist worden.
Herkenbaar?
Als je als bedrijf deelneemt aan een beurs blijft het lastig om uiteindelijk de opbrengst zichtbaar te maken. Je investeert veel geld. Na een beurs gaat iedereen tevreden naar huis en keert terug naar het dagelijkse leven en dat was het dan. Totdat de volgende editie van de beurs aan de deur klopt…
Het is essentieel dat alle kleine puzzelstukjes in het proces samensmelten om resultaat te behalen. Een beurs organiseren is een complex specialistisch project met veel details en activiteiten. Hiervoor moet je capaciteit vrij maken en beschikken over de juiste kennis en ervaring. Met Tradeshow Boost gaan we binnen 3 dagen alle ins en outs van jouw voorbereiding bespreken, zodat je weet waar je kunt optimaliseren om een succesvolle beurs te regelen vanuit jullie bedrijfsstrategie en doelstellingen. Alle stappen en activiteiten worden onder de loep genomen, inclusief promotiecampagne, storyline en een geïntegreerde opvolgingsstrategie om eindelijk de gewenste resultaten te realiseren. Alles is praktijkgericht met focus op jouw eigen beursdeelname en dus direct toepasbaar in het project zelf. Elke situatie is tenslotte anders en vergt een op maat aanpak en begeleiding. Tradeshow Boost heeft de meeste impact in de voorbereidingsfase van je beursdeelname.
Waarom investeren?
Simpel. Stel jezelf de volgende vragen.
- Wil je antwoord kunnen geven wat de beurs heeft opgeleverd?
- Heb je een duidelijk doel waarom je naar een beurs gaat?
- Heb je inzicht in de resultaten van eerdere beursdeelnames?
- Kun je de meerwaarde van je beursdeelnames aantonen?
- Wil je betere meetbare resultaten, effectiever organiseren en je kosten verlagen?
- Wil jij weten hoe je de inzet van een beurs kunt gebruiken voor bedrijfsgroei?
- Wil je meer impact en beleving realiseren bij je bezoekers?