Header event strategy discover projects Header event strategy-mobile discover projects
Tradeshow Boost
Haal maximaal resultaat uit je beursdeelname
Lees meer
Back

Event strategie

Discover Projects helpt bedrijven en organisaties met het ontwikkelen van een event strategie en het uitvoeren hiervan naar succesvolle events, congressen en beursdeelnames. Ons uitgangspunt hierbij is dat alle evenementen die binnen je bedrijf worden georganiseerd ook resultaat moeten brengen en aansluiten op je bedrijfsstrategie en groeidoelstellingen.

Wist je dat 70% van alle bedrijven geen event strategie heeft? Dit betekent dat de meeste bedrijven geld uitgeven aan events of beurzen zonder duidelijk inzicht te hebben in de resultaten hiervan. Dat is zonde, omdat een evenement of beursdeelname het enige en meest waardevolle marketingkanaal is voor elk bedrijf, waarbij je direct contact hebt met je doelgroep. Een onmisbaar deel dus van je marketingplan. Met een evenement of beursdeelname kun je een bepaalde actie realiseren bij je doelgroep, versterk je relaties en verbeter je jouw merkpositie.

Neem contact op

Back

Wat is een event strategie?

Een event strategie is het grote plaatje van alle evenementen die je organiseert of waaraan je deelneemt. En cruciaal om te bepalen hoe je events kunt laten bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelen. Zo kun je het maximale resultaat uit je events halen en is het succes makkelijker meetbaar.

Met een event strategie bepaal je op hoofdlijnen de richting en keuze voor al jouw events en beursdeelnames via een strategisch raamwerk. Zowel interne als externe events. Live, online of hybride. Het is de doorvertaling van jouw bedrijfs- en marketingstrategie naar de individuele events. Daarmee zorg je dat jouw events en beurdeelnames bijdragen aan een duurzaam bedrijfsresultaat.

Bovendien kun je met een event strategie beter inschatten wat je nodig hebt aan tijd, middelen en budget. Als het goed wordt uitgevoerd, maakt het de planning en uitvoering van je events eenvoudiger. En levert het een veel beter resultaat tegen lagere kosten.

Waarom is een event strategie belangrijk?
  • Je wilt geen ad-hoc events of beursdeelnames organiseren.
  • Je wilt dat events en beursdeelnames een bijdrage leveren aan je bedrijfsdoelstellingen.
  • Je wilt extra omzet behalen, je merk versterken, je community laten groeien en de loyaliteit van jouw klanten vergroten.
  • Je wilt dat je event strategie naadloos aansluit op je marketingstrategie.
  • Je wilt een eventbeleid gestuurd op resultaat en meetbare event ROI.
  • Je wilt duidelijk inzicht welke events succesvol zijn en bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen, zodat je hierop kunt bijsturen.
  • Je wilt een eventsprogramma gebaseerd op juiste keuzes en acties.
  • Je wilt beter overzicht en daardoor een langere voorbereidingstijd per event of beurs.
  • Je wilt een sterkere onderhandelingspositie met je leveranciers wat leidt tot lagere kosten.
Event strategie: resultaten worden inzichtelijk

Events gaan verder dan leuke en gezellige bijeenkomsten met klanten en andere relaties. Je wilt een evenement dat resultaat behaalt. Vaak is de zakelijke bijdrage van een event niet inzichtelijk of lastig te meten. Hierdoor worden evenementen vooral als kostenpost gezien en heb je vaak interne discussies over de relevantie van evenementen. Het is ook geen geheim dat events een flinke hap uit het marketingbudget nemen. Doordat budgetten meer onder druk staan, versterkt door hogere prijzen en een onzekere economische situatie zullen bedrijven eerder geneigd zijn hun eventbudget te verlagen of te stoppen met bepaalde evenementen. Zonder dat dit besluit gebaseerd is op rationele argumenten. Met een event strategie maak je resultaten inzichtelijk en helpt dit de besluitvorming in je marketing budgetplanning.

Neem contact op